
Twoja opinia ma znacznie - to realizowany od 2005 r. przez OFBOR program mający na celu wzmocnienie publicznego zaufania do badań rynku i opinii. Jego zadaniem jest wyjaśnienie roli, jaką we współczesnym społeczeństwie oraz gospodarce odgrywają badania, a także zachęcenie Polaków do uczestnictwa w badaniach poprzez zobrazowanie wpływu, jaki ich wyniki wywierają na otaczającą rzeczywistość.Każde badanie rynku i opinii jest procesem opartym na podstawach naukowych, zmierzającym do poznania opinii oraz preferencji respondentów (osób uczestniczących w badaniu).
Badania przeprowadzane są każdego dnia, na całym świecie dzięki czemu dostarczają cennych informacji, które wykorzystywane są w gospodarce oraz sektorze publicznym. Badania rynku i opinii tym różnią się od innych form gromadzenia informacji, że tożsamość dostarczyciela informacji nie jest ujawniana.
Działania sprzedażowe, akcje marketingowe, promocje, kwesty, sondy internetowe lub inne podobne przedsięwzięcia nie mają nic wspólnego z badaniami rynku i opinii!
Zaproszenie do udziału w badaniu może trafić do Ciebie za pośrednictwem Internetu (strona www lub poczta e-mail), telefonicznie lub możesz zostać zaproszony bezpośrednio przez ankietera, który zwróci się do Ciebie na ulicy lub zapuka o Twoich drzwi. Pamiętaj, że zawsze zwracamy się do Ciebie tylko i wyłącznie aby pozać Twoją opinię na temat produktów, usług czy spraw społecznych i w odróżnieniu od akwizytorów nigdy nie będziemy namawiali Cię do zakupu czegokolwiek.
Informacje które przekażesz ankieterowi lub w ankiecie internetowej trafiają do instytutów badawczych, gdzie są przetwarzane do postaci zestawień statystycznych a następnie analizowane. Pamiętaj: Poufność udzielonych przez Ciebie informacji jest zagwarantowana w 100%. Instytuty badawcze skrupulatnie przestrzegają Ustawy o Ochronie Danych Osobowych oraz posiadają specjalny Certyfikat Programu Kontroli Bezpieczeństwa Informacji.
Wyniki badań są następnie przekazywane w zanonimizowanej postaci do zamawiających je instytucji i firm, gdzie Twoja opinia jest uwzględniana przy projektowaniu nowych produktów i usług.
Dzięki Twojej opinii wyrażonej w badaniu, powstają produkty, które lepiej odpowiadają Twoim potrzebom i gustom – niezależnie od tego czy jest to smaczniejsze ciastko, ciekawszy program telewizyjny czy lepszy rower. Twoja opinia ma znaczenie!Poniższa lista zawiera Twoje prawa związane z uczestnictwem w badaniu, które są absolutnie i bezwarunkowo przestrzegane przez wszystkie renomowane instytuty badawcze.

Ankieter jest pracownikiem lub współpracownikiem instytutu badawczego, którego zadaniem jest zbieranie bezpośrednio lub telefonicznie informacji od uczestników badania. Jego praca stanowi niezwykle ważne ogniwo procesu badawczego. To właśnie dlatego ankieterzy są specjalnie przeszkolonymi osobami, o nieposzlakowanej reputacji, obdarzonymi najwyższym zaufaniem instytutu badawczego.
Nie ma jakichkolwiek podstaw aby obawiać się ankietera. Każdy ankieter, którego spotkasz bezpośrednio ma przy sobie legitymację, dzięki której możesz sprawdzić jego tożsamość. Pamiętaj, że ankieter nie jest sprzedawcą i nie będzie Ci niczego oferował ani namawiał do zakupu czegokolwiek.